The dossier Institutional Discourses of Authority on the School and the Education Systems: Circulation and (Re)production of Meanings in Education Research, which is part of issue 59 of the Revista Lusófona de Educação, is already online.
Articles
Nota Introdutória: Luís Manuel Bernardo, Daniel Bart, Teresa Teixeira Lopo
La transposition du paradigme PISA en France. Des formes d’autorité épistémique à l’ombre de l’État républicain: Romuald Normand
O discurso europeu na governação local da educação em Portugal: Ana Grifo, João Lourenço Marques
Educação Infantil nos municípios do Rio de Janeiro durante a pandemia: ambivalência das ações de gestão: Edson Cordeiro dos Santos, Maria Fernanda Rezende Nunes, Stephani Oliveira Coelho
La formule «former l’esprit critique»: Signes et figures de l’autorité dans les discours institutionnels: Kaltoum Mahmoudi
Discursos (de partidos) políticos: construção de sentidos para a educação: João Moisés Cruz, Alexandra Sá CostaDiscurso e silêncio na (re) organização da Educação Infantil Municipal em Ribeirão Preto: Beatriz Borges de Carvalho, Soraya Maria Romano Pacífico, Thaís Silva Marinheiro de Paula
Recherche en éducation et discours institutionnels sur l’École : débats et approaches critiques: Cédric Fluckiger, Luís Manuel Bernardo, Daniel Bart, Teresa Teixeira Lopo
Goodreads